-

qwerty

qwerty: Prawo dla zuchwałych. Kancelaria domowa.

Kancelaria domowa.

Chcąc przeżyć w otoczeniu wykreowanym przez Państwo musimy działać jak Państwo.

Przedstawiane reguły i przykłady dotyczą nie tylko relacji z urzędami, sądami, prokuraturami, komornikami lecz także z kontrahentami i wszelkimi innymi podmiotami ‘walczącymi’ w przestrzeni społecznej o kasę i splendory.

Walka o kasę i splendory toczy się z wykorzystywaniem głównej broni tj. oszustwa. Oszustwo jest wypełnieniem prawie 90% życia społecznego a szczególnie urzędniczego.

Najważniejszym elementem są sposoby i/lub formy komunikowania się w ramach powstających kontaktów. Co to są powstające czy też wywoływane kontakty? Najprostszym przykładem jest pismo urzędowe w formie listu. Telefon lub mail od urzędnika także jest formą nawiązywania kontaktu. Pierwszy taki kontakt musi wywoływać refleksję: po co do mnie to pismo przychodzi? czemu służy rozmowa telefoniczna? Jak odpowiedzieć na maila?

Jest bez znaczenia czy jest to pierwsze pismo inicjujące dłuższą relację czy też wynik działań proceduralnych [wg wymogów ustawowych tj. KPC, KPK, …].

We wszelkch relacjach występujemy jako tzw. strona postępowania (uczestnik) i posiadamy prawa oznaczone przepisami stanowionego prawa [przepisy, procedury, ..].

A teraz najwazniejsze: w Polsce prawa nie zna nikt. Prawo jest oceanem o nieznanej głębokości i wielkości. Wielokrotnie kodyfikacje, które są przywoływane są niejednoznaczne lub sprzeczne wobec innych kodyfikacji lub też wykładni stosowania i rozumienia prawa.

Poszczególni urzędnicy czy też ich grupy maja wyćwiczoną znajomość tych prawnych zagadnień w których się specjalizują. Najbardziej czy też najzręczniej mają opanowane stosowanie patologii o której jako strony dowiadujemy się po fakcie lub nie dowiadujemy się nigdy.

Dlatego podczas konfrontacji, bo każdy nawiązany kontakt przez urzędnika jest inicjacją konfrontacji musimy mieć wiedzę o patologii i zasadach konfrontowania się.

Oznaczenie: PPSA – Poczta Polska SA, placówka pocztowa, urząd pocztowy.

Zasada I.

Nie odbieramy listów poleconych od listonosza lecz tylko i wyłącznie w urzędzie pocztowym. Korzystamy z prawa do dyskontowania terminów awizowania i odbioru. 1 awizo – 7 dni, 2 awizo – 7 dni. Czyli mamy 14 dni do odbioru korespondencji.

Zasada 2.

Walczymy o czas trwania konfrontacji. Daje nam to szanse na zarządzanie konfrontacją poprzez: ocenę problemów, delegowanie problemów, projektowanie wykorzystywania podejmowanych czynności. Zawsze problemów jest kilka/kilkanaście/kilkadziesiąt – nigdy jeden.

Ad Zasada 1.

Zawsze wskazujemy adres do korespondencji. Unikamy utożsamiania pojęć: adres zamieszkania z adresem do korespondencji. Lokalizujemy urząd pocztowy [PPSA] i wydajemy pisemną dyspozycję o powiadamianiu o listach poleconych w formie awiz mailowych [powiadamianie smsem nie jest weryfikowalne w 100% i nie zawsze traktowane jest jak dowód dokonania czynności]. Jest to bardzo ważne, ponieważ najczęstszym oszustwem wykonywanym przez prawników jest podawanie błędnego adresu adresata [np. inny numer lokalu, budynku, zmiana liter w nazwie/nazwisku, ..]. Szczególnie dotyczy to sądów. Bowiem, nie odebrana korespondencja a skierowana na fikcyjny adres przez nadawcę wywołuje efekt procesowy skutków z niepodjęcia korespondencji w terminie. I wielokrotnie to jest celem pracowników sądów oraz prawników specjalizujących się w oszustwach. Maili dot. awizowanych przesyłek nigdy nie kasujemy, mogą być przydatne nawet po 20 latach.

Celem zapewnienia sobie w miarę normalnego życia narzucamy regułę, iż raz na 14 dni odwiedzamy PPSA [najlepiej co 12-14 dni] i odbieramy wszelką korespondencję. Daje to efekt, iż przez najbliższe 14 dni nie będziemy stresowani czy też absorbowani przychodzącą korespondencją. Odebraną korespondencję oznaczamy datą odebrania z tyłu koperty.  Kopert nie wyrzucamy nigdy lecz spinamy z korespondencją. Daje to efekt, że nigdy nie tracimy czasu na zastanawianie się: kiedy to zostało odebrane? Data odbioru wywołuje czas reakcji na zawartość korespondencji;- najczęściej są to terminy: 7 dni, 14 dni, 30 dni, miesiąc, dwa miesiące, etc. Terminy te wynikają z zapisów ustawowych i są ujawniane w pouczeniach zawartych w korespondencji. Termin 30 dni to nie jest termin 1 miesiąc. Termin 7 dni jest rozumiany od daty otrzymania korespondencji, czyli: w środę odebrane to maksymalnie do następnej środy musi wyjść odpowiedź.

Może także celowowo być pominięte pouczenie w piśmie urzędowym. Dlatego reprezntując osobiście wlasne sprawy trzeba mieć świadomość dychotomii procesowej wynikające z podziału na stronę: profesjonalnie reperezentowaną [przez adwokata, radcę prawnego] i stronę nie będącą profesjonalnym prawnikiem. Wielokrotnie warto jako pełnomocników używać np. członków rodziny z zaznaczeniem, że nie są to profesjonalnni pełnomocnicy. Brak profesjonalizmu jest przewagą w postępowaniach. Wywołuje to konieczność pouczeń i pozwala na swoiste patologizowanie relacji, bez negatywnych skutków procesowych. I oczywiście pozwala na zarządzanie przebiegiem postępowania co do decyzji kiedy do akcji wstawić profesjonalnego pełnomocnika. Ustanawiając profesjonalnego pełnomocnika musimy mieć świadomość po co to robimy i jakie mu wyznaczamy zadania. Adwokaci z zasady są leniwi i pyszałkowaci oraz pełni pogardy dla nie prawników.

Awiza otrzymywane mailem umożliwiają korzystanie z systemu monitorowania przesyłki [który urząd pocztowy jest urzędem nadania/odbioru, jak przesyłka wędruje i jakie są daty tych czynności]. Dane te wielokrotnie są dowodami we wszelkich postępowaniach. Poza tym dostajemy wiedzę, z którego urzędu pocztowego spedycje korespondencji robi: sąd, prokuratura, komornik, .. I pozwala to na zarządzanie kontaktami. Celowe nieodebranie korespondencji jest także bronią i to bronią skuteczną.

Ad Zasada II.

Korzystając z Zasady 1. każdy kontakt jest rozłożony w czasie i posiada swoiste dossier wytworzone przez PPSA. Czyli: 1 dzień – informacja o przesyłce, 14 dzień – odebrana przesyłka i ocena probemu, 15 do 21 dzień delegowanie problemu i udzielenie odpowiedzi. Poprzez delegowanie problemu należy rozumieć, podjęcie decyzji czy problem przekazujemy profesjonalnemu pełnomocnikowi [adwokat, radca prawny] czy prowadzimy postępowanie samodzielnie. Efektem jest także to, że tylko raz na 14 dnia zajmujemy się korespondencją i te 12 następnych dni możemy przeżyć w miarę normalnie.

Uwagi do Zasady 1.

Musimy mieć świadomość, że PPSA zatrudnia ludzi, którzy są omylni lub wykonują polecenia z zewnątrz. Dlatego osobista, fizyczna obecność co 14 dni na PPSA minimalizuje ryzyko, iż brak awiza [świadomy lub nie] będzie skutkować brakiem odbioru korepondencji. Należy mieć świadomośc, że mogą nas spotkać niespodzianki tj.: ukrycie korespondencji i brak jej awizowania – wtedy podczas konfrontacji z nadawcą na nasza korzyść przemawia opinia kierownika placówki PPSA, iż zawsze odbieramy wszelką korespondencję i w dniu ‘x’ byliśmy osobiście na PPSA, odesłanie korespondencjji z adnotacją ‘adresat odmówił odebrania’ – to się zdarza jak w postępowaniu tzw. ‘służby’ tworzą dowody procesowe.



tagi:

qwerty
17 kwietnia 2025 16:40
6     570    9 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

deszcznocity @qwerty
17 kwietnia 2025 17:02

Nie mieszkam w PL już 18 lat. To, co Pan opisuje, utwierdza mnie w przekonaniu, że nie istnieje możliwość bezkrawego i bezofiarnego przywrócenia względnej normalności w naszej umęczonej ojczyźnie. Któż bowiem miałby skazywać na zdradę stanu i karę śmierci wszelkich zdrajców, oszustów i złodziei?

zaloguj się by móc komentować

qwerty @deszcznocity 17 kwietnia 2025 17:02
17 kwietnia 2025 17:07

Dla normalnych miejsca w RP nie ma. Kończą jako ofiary z pytaniem: dlaczego ja?

zaloguj się by móc komentować

stachu @qwerty
17 kwietnia 2025 23:46

Około 99% niewolników nie musi sie tym przejmować ;)

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @qwerty
18 kwietnia 2025 20:55

Dobre jest to podpisywanie na kopercie daty odebrania.

Pewnie ma to związek z PESEL-em, ale notacja 202504182048 ułatwia ustawianie w szeregu.

To działa.

 

P.S.

podpisywanie ołówkiem ?

kopiowym ?

Kurcze red/blue plus ślina

 

 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @MarekBielany 18 kwietnia 2025 20:55
19 kwietnia 2025 07:33

A kopertę zachowujemy razem z korespondencja. Wielokrotnie jest dowodem na wskazywane okoliczności. Długopis- nie rozmywa go woda i mikroruchy w segregatorze go nie wycierają.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @qwerty 19 kwietnia 2025 07:33
20 kwietnia 2025 20:47

Kurcze !

To jest jasne wytłumaczenie dlaczego długopisem (tusz), a ja z opisywania zdjęć ten grafitowy (B) ołówek.

 

P.S.

ten długopis to jest pojemne pojęcie.

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować